Zapraszam na nową stronę www.Psychotronet.pl, z usługami psychotronicznymi, Lubartowska Szkoła Psychotroniczna


Jak poradzić sobie z lękiem i traumą

Czym jest lęk? To zjawisko doskonale nam znane. Wszyscy normalni ludzie odczuwają lęk, zdarza się jednakże, że jest go z jakiegoś powodu za dużo i wskutek tego cierpimy.
Przyczyn lęków w terapii należy szukać bardzo indywidualnie. Sądzę jednak, że pewne ogólne zasady okażą się pomocne.
Moja rada brzmi: spraw, by ciało przyjęło maksymalnie wygodną i względnie nieruchomą pozycję. Dzięki niej poczujesz stałość i zrelaksowanie. Usiądź, połóż się lub stań w wygodnej, rozluźnionej pozycji i spędź w niej tyle czasu, ile uznasz za stosowne, aż poczujesz, że wystarczy (ten ostatni moment jest bardzo ważny - siedząc, leżąc itd. zbyt krótko nie doświadczysz mocnego efektu, podobnie robiąc to za długo).
W trakcie ćwiczenia po prostu obserwuj relaksację, doświadczaj stanu rozluźnienia, odczuwaj swoje ciało.
Powtarzaj to ćwiczenie jak często zapragniesz.
Możesz również posilić się metodami zhanzhuang - polecam w sytuacji lękowej zwłaszcza leżące. To jedne z najgenialniejszych i najbardziej skutecznych środków terapii psychiki, jakie znam. Siedzące również mogą okazać się niekiedy niezwykle pomocne.
Lęk jest skutkiem ruchu, którego nie rozumiesz lub jego równie niezrozumiałego braku. W pozycjach statycznych odcinasz nadmiar ruchu, zatrzymujesz się, zaczynasz również doświadczać naturalnego, wewnętrznego ruchu ciała. To wszystko łączy cię z rzeczywistością i uwalnia od towarzyszących lękowi myśli, które wzbudzają przykre emocje, jak strach.
W momencie bardzo dużych napadów lęku i traumy stosuj wszystko, co mogłoby cię wesprzeć, nie odrzucaj tym bardziej porad i opieki specjalisty.
Lęk wywołany czynnikami spożywczymi (np. alkoholem, niewłaściwym jedzeniem) można zmniejszać stosując środki ziołowe, uzupełniające dietę (skutki alkoholu minimalizuje np. ostropest a działanie układu trawiennego wspiera m.in. rumianek). Poszukaj w literaturze ziół wpływających na aktywność układu np. trawiennego i nerwowego. Polecam gorąco książkę napisaną przez lekarza medycyny pt. "Vademecum ziołolecznictwa".
Nie zapominaj również o spożywaniu wody (normalny, dorosły człowiek powinien wypijać ok 2 litry czystej wody dziennie) - deficyt wody to jeden z głównych czynników problemów z lękiem, jak i całej masy innych przypadłości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz