Zapraszam na nową stronę www.Psychotronet.pl, z usługami psychotronicznymi, Lubartowska Szkoła Psychotroniczna


Problemy weryfikują poziom wiedzy i mocy

Wszyscy lubimy, kiedy życie nam się układa, mamy wszystkiego dostatecznie wiele, nie musimy się o nic martwić i z niczym specjalnie konfrontować. Taki stan nie trwa jednak długo. Ciągle na wierzch wychodzą problemy, z którymi potrzeba pracować.
Trudności "wyciskają z nas sok". Wychodzi na jaw to, co wiemy i umiemy.
Można tego nie lubić, można się złościć. Nie zmienia to jednak weryfikującej właściwości problemów.
Jeśli pomijamy małe problemy, pojawią się większe. Uciekając od drobnych trudności popadamy w jeszcze poważniejsze tarapaty.
Nauczmy się odważnie stawiać czoła trudnościom. To nie musi wyglądać kameralnie, po prostu zbierzmy się na odwagę.
Problem może nas naturalnie pobudzić do zmiany. Trudno zrobić to sztucznie, na siłę. Jeśli zachowamy spokój i otwartość, problem dotrze do naszego serca i wykona w nim pracę.
W świetle problemu można dowiedzieć się co jest dla nas naprawdę ważne, gdzie popełniliśmy błędy, czego powinniśmy się nauczyć.
W tybetańskiej tradycji Bon mówi się o problemach jako o duchowej ścieżce. Dzięki problemom można się bardziej rozwinąć, poznać nieznane obszary rzeczywistości i podnieść poziom umiejętności.
W różnego rodzaju grach czy treningach wymyśla się sztuczne przeszkody, żeby się dzięki nim rozwijać. Życie daje nam podobne "zagadki" i "zadania", które można wykorzystać do pracy nad sobą.
W razie problemów korzystajmy z pomocy, porad specjalistów - to jest właśnie powiększanie wiedzy i kompetencji. Nie zawsze musimy rozwiązanie wymyślać sami. Często skorzystanie z czyjejś gotowej recepty uczy nas skromności.

Sugerowane ćwiczenie:
  1. Przyjmij wygodną pozycję, rozluźnij się, oczy otwarte, zamknięte lub przymknięte.
  2. Skieruj swoją uwagę na problem (dowolny, na myśl o problemie, jego ideę itd.).
  3. Zacznij mówić do problemu "czynię z ciebie duchową ścieżkę, dzięki tobie bardziej się rozwinę" (możesz powtarzać to sobie również jako afirmację).
  4. Uświadamiaj sobie odczucia i skończ, kiedy poczujesz, że wystarczy.
  5. Na koniec spocznij chwilę w naturalnym stanie, aż doświadczenie przestanie być świeże.
Stosuj to ćwiczenie gdzie i kiedy zechcesz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz